En Septiembre de 1834, después que José Smith regresara del "Campo de Sión", los líderes de la iglesia en Kirtland establecieron un comité para preparar "artículos de la doctrina de Jesucristo" en un volumen que se llamaría el "libro de convenios". Los miembros del comité, a saber: José Smith, Oliverio Cowdery, Sidney Rigdon y Frederick G. Williams, tenían que usar como base la Biblia, el Libro de Mormón y las revelaciones ya recibidas por José. (Minute Book 1, pag 76 Sep. 24, 1834 Church History Library)
Desde Noviembre de 1834 a Marzo de 1835, La Escuela de Élderes funcionó en Kirtland sustituyendo a la Escuela de los Profetas que estuvo funcionando durante el invierno anterior. Las lecturas preparadas para la instrucción religiosa en la nueva escuela, sirvieron para cumplir la asignación del comité del Libro de Convenios sobre los asuntos de doctrina.
Tres de estas lecturas aparecieron impresas en un solo documento y otras dos aparecieron el el periódico Messenger and Advocate. Al finas estas lecturas se les dió el nombre de Lecturas de Fe.
El Messenger and Advocate además de publicar dos de esas lecturas, anunció un cambio en el nombre y en el enfoque del comité de José Smith. El anuncio dice así:
Estas lecturas que están siendo compiladas y ordenadas con otros documentos de instrucción y reglamento para la iglesia titulado Doctrina y Convenios de la Iglesia de los Santos de los Últimos Días. (Messenger and Advocate 1 may 1835 pag 122)La publicación original se llamaba el Libro de los Mandamientos para el gobierno de la Iglesia de Cristo. El nuevo volumen no solo incluiría el nuevo nombre de la Iglesia sino también el cambio en el contenido del nuevo libro. EL nombre original de la Iglesia era la Iglesia de Cristo. En 1834 se cambió a La Iglesia de los Santos de los Últimos Días para distinguirla de otras denominaciones con idéntico nombre. En 1838, José recibe una revelación en la que el nombre de la iglesia es La Iglesia de Jesucristo de los Santos de los Últimos Días.
El cambio en el contenido del libro en el comité; primero la inclusión de artículos de doctrina y la decisión posterior de incluir "otros documentos de instrucción y reglamento para la iglesia".Por lo que cuando los miembros del comité prepararon el libro, estos lo dividieron en dos partes. Tal como José Smith y sus compañeros del comité señalaron en el prefacio:
La primera parte del libro se encuentran una serie de lecturas pronunciadas en una clase teológica en este lugar,y como resultado en la importancia en la doctrina de salvación, la hemos preparado para incluirlas en la siguiente publicación.Así que, la primera parte del volumen, que cumplió la asignación de preparar artículos de doctrina contenidos en las 7 lecturas "sobre la doctrina de la iglesia" y se llamaron Lecturas de Fe.
Y "la segunda parte", escribió el comité de José, "contiene artículos o principios para el reglamento de la iglesia como han sido tomadas de las revelaciones que han sido dadas desde su organización, esto es desde el 6 de Abril de 1830, y también las anteriores que fueron dadas antes de esa fecha. Por lo que esta parte del libro se le llamó "Segunda Parte, Convenios y Mandamientos del Señor"
Estas lecciones "sobre doctrina" (en la primera parte) combinadas con los "convenios y mandamientos" (en la segunda parte) explican el nuevo nombre dado al libro: Doctrina y Convenios.
El 17 de Agosto de 1835, en una Asamblea General de la iglesia se acordó "tomar en consideración los trabajos del"comité de redacción de José que estuvieron al cargo para compendiar el libro. Durante la sesión de tarde de la conferencia, José Smith y Frederick G. Williams estuvieron ausentes de la ciudad, los otros miembros del comité Oliverio Cowdery y Sidney Rigdon, fueron los responsables de presentar el nuevo volumen a los hermanos reunidos para obtener sus puntos de vista. Uno a uno, "todas las autoridades y miembros en general, por voto unánime, aceptaron los trabajos del comité" y testificaron de la veracidad del libro,
Con ese voto, la edición de Doctrina y Convenios llegó a ser la tercera obra canónica de la Iglesia junto con la Biblia y el Libro de Mormón.
La diferencia de esta edición y el Libro de los Mandamientos consistía que aquella no solo incluyó las Lecturas de Fe sino que el número de revelaciones aumentó de 65 "capítulos" (debemos recordar que el cap 65 estaba inacabado por culpa de la turba que rompió la mayoría de los papeles y también la imprenta) a 103 "secciones". Así que no solo se añadieron las revelaciones que se tenían planeada para ese volumen sino también las nuevas que se recibieron posteriormente.
Muchas de las revelaciones se editaron para corregir ortografía y gramática. También se añadieron porciones a las revelaciones ya dadas debido al nuevo entendimiento por las nuevas revelaciones recibidas como cambios en la estructura de gobierno de la Iglesia o cambios doctrinales.
El propósito de la Doctrina y Convenios es que fuera un manual vivo con la instrucción actualizada.
Ochenta y siete años después, por recomendación de un comité de apóstoles, las Lecturas de Fe fueron suprimidas en la edición de D&C de 1921.
El propósito de estas Lecturas tal y como aparece en la Lectura 1 es "desplegar el entendimiento de la doctrina de Jesucristo". Contenían amplios discursos y referencias a las escrituras no solo de la fe, milagros y sacrificios, sino también el carácter y los atributos de Dios. Estaban dispuestas de tal forma para ser memorizadas por los misioneros en su predicación.
La ortodoxia y autoridad de las Lecturas de Fe, fue puesta en duda por primera vez por Orson Pratt en 1879 quien en ese entonces era el responsable de una nueva edición de D&C. El Presidente del Quorum John Taylor reafirmó:
Las Lecturas de Fe fueron publicadas con el permiso y aprobación del Profeta José Smith y sentimos que no es deseable hacer ninguna alteración al respecto. (Taylor a Pratt 1 de Abril de 1879)La autoría de las Lecturas siempre han estado en discusión.Se asumió al principio que el autor fue Sidney Rigdon. En 1977 Alan J. Phipps comparó estadisticamente las Lecturas con obras de José y Sidney y concluyó que Sidney escribio la 1ª y la 7ª y José la 5ª. El resto fue colaboraciones de otros. Pero en 1980, un estudio computerizado llevado a cabo por Wayne A. Larsen, Alvin C: Render y Tim Lay indicó que Rigdon escribió las Lecturas 1ª, 3ª, 4ª, 6ª y 7ª. José Smith la 2ª y W.W. Phelps la 5ª.
Sea quien fuera el autor, lo que si está demostrado es que José Smith estaba implicado en la preparación y publicación de las mismas. En una entrada a su diario del mes de enero de 1835, leemos:
Estaba comprometido en la Escuela de los Élderes y en la preparación de las Lecturas sobre teología para ser publicadas en el libro Doctrina y Convenios. (History of the Church 2:180)Además enfatizó su apoyo personal a las Lecturas al notar en la edición de D&C de 1835 que el aceptaba la responsabilidad "de cada principio formulado". Y también la introducción por la Primera Presidencia no hace distinción de inspiración o revelación entre la primera parte, las Lecturas, y la segunda, los Convenios y Mandamientos. Sino que el libro es tratado en un solo conjunto inspirado.
Para 1921 todo cambió. El 18 de Marzo de 1920, la Primera Presidencia escogió al élder George F. Richards para encabezar un comité para preparar una nueva edición del Libro de Mormón. Una vez terminado esta tarea, el grupo formado por Anthony W, Ivins, Melvin J. Ballard, James E. Talmage, John A. Widtsoe y José Fielding Smith se encargaron de preparar una nueva edición de D&C (las anteriores fueron (1844, 1845, 1876, 1879)
En una carta del élder Talmage a George Albert Smith, aquel le informa el 23 de Febrero de 1921 que:
Pasos preliminares ya han sido tomados para revisar la Doctrina y Convenios ya que todos sabemos que las ediciones actuales, impresas en este país y en Liverpool, contienen muchos errores de omisión. De todas formas, se pueden hacer ciertas mejoras en los encabezados de cada sección, ampliar las notas a pie de página y reordenar el texto a doble columna si el presente proyecto es llevado a cabo.Entre esos cambios, también se decidió la supresión de las Lecturas de Fe. En la introducción de la edición de D&C de 1921, el comité constata que:
Ciertas lecciones llamadas las Lecturas de Fe que fueron incluidas en las anteriores ediciones de D&C no se incluyen en esta edición. Esas lecciones fueron preparadas para ser usadas en la Escuela de los Élderes... pero nunca fueron presentadas ni aceptadas por la Iglesia como siendo solo lecturas o lecciones teológicas.El método de canonizar en la iglesia nunca ha sido especificado oficialmente. Y no todas las revelaciones dadas a Presidentes de la Iglesia se han presentado para su sostenimiento por la membresía de la misma. En la primera página de la D&C de 1835 reza que las revelaciones fueron "Cuidadosamente seleccionadas de las Revelaciones de Dios." y compiladas por un comité de 4 élderes presidentes, incluyendo José Smith. El jefe del comité para la edición de 1921, el élder Richards, escribió en su diario el 29 de Julio de 1921 sobre revelaciones no canonizadas:
Hemos leído unas revelaciones que no aparecen en nuestra edición actual de D&C, unas 24 en total, con la vista de recomendar a la Primera Presidencia la iclusión de las mismas en la edición que se está preparando.Aparentemente, la Primera Presidencia no aprobó la inclusión de las revelaciones sugeridas porque en la edición de 1921 de D&C no aparece ninguna nueva revelación.
La evidencia parece sugerir que mientras toda escritura es revelación, no toda revelación es escritura.
El método de canonizar está claro para los SUD: Una vez recibida una revelación por el Presidente de la Iglesia, este la presenta a sus consejeros que la aprueban. Estos la presentan al quorum de los Doce que también la aprueban. Luego se presenta al resto de Autoridades Generales quien la aprueban y por último se presenta al resto de los miembros quienes también la aprueban. Pero nunca se ha explicado si existe un método inverso como el de descanonizar las Lecturas de Fe.En 1940, John W. Fitzgerald preparado su tesis para un master en BYU, escribió al élder Joseph Fielding Smith, miembro del comité de la edición de 1921, y le preguntó sobre la supresión de las Lecturas de Fe de la D&C que el aprobó ese año. Smith escribió 4 razones:
- No fueron recibidas como revelaciones por José Smith
- Son solo instrucciones generales en cuanto a la fe. Son explicaciones de este principio pero no doctrina.
- No están completas en cuanto a su enseñanza en cuanto a la Trinidad
- Fue el élder James E. Talmage, como director, y los otros miembros del comité los que fueron los responsables de su omisión para evitar confusión y contención en puntos vitales de creencia, era mejor no tenerlos junto al mismo volumen de los mandamientos o revelaciones del cual fue hecho la D&C.
Esta respuesta comete errores históricos. Mientras que es cierto que las Lecturas de Fe nucna se han identificado como revelaciones a José Smith, la sección 102 (hoy la 124) no está catalogada como una revelación en la edición de 1835 pero como una declaración de la posición de la Iglesia en cuanto al "Gobierno y Leyes en general". Probablemente, escrita por José Smith y Oliverio Cowdery. Mas tarde, el profeta José dijo de ellas que eran la creencia de la Iglesia. Nunca se ha afirmado ser una revelación pero ha sido incluida en todas las ediciones de D&C. Lo mismo ocurre con la sección 135 en la que en ninguna parte se informa que es una revelación sino un testimonio de lo ocurrido y una serie de alabanzas a Jose e Hyrum por morir como mártires.
El que José Fielding Smith afirme que las Lecturas eran solo "instrucciones" y no "doctrina de la Iglesia" también es históricamente erroneo. La edición de 1835 de D&C especifica bajo el título de Lecturas "la doctrina de la Iglesia de los Santos de los Últimos Días" y la otra parte fue etiquetado como "Segunda Parte Convenios y Mandamientos". Es más, los Artículo de Fe escritos por José Smith y canonizados en la Perla de Gran Precio de 1880 tiene un similar paralelo a las lecturas de fe al ser instrucciones generales en cuando a la fe. La Primera Presidencia en la edición de 1835 dijo de las Lecturas de Fe que eran: "de importante doctrina de salvación" Uno de sus usos era para que los misioneros las usaran al predicar el evangelio.
En cuanto a los puntos 3 y 4, es cierto que hay algunas diferencias en cuanto a la trinidad. Debemos recordar que las lecturas son de los años 30 del XIX y no fue hasta una década después que José Smith aclaró la naturaleza de Dios.
Así que aún hoy a finales del 2014 aún no se ha aclarado de manera oficial que ha pasado con las Lecturas de Fe, si estas sufrieron un proceso de descanonización del cual no hay precedente en la historia de la iglesia.
Aún los manuales no han sido actualizado para eliminar el error de que las lecturas de fe nunca se presentó a la iglesia como revelación por ende, no se canonizó. Veamos pues las actas de la Asamblea General del 17 de Agosto de 1835. Esta es la reunión en donde los Santos aceptan el libro de Doctrunas y Convenios como la tercera obra canónica de la Iglesia de Jesucristo de los Santos de los Últimos Días.
He dejado las actas sin traducir tal y como se asentaron en el libro Kirtland Council Minutes. Las partes relevantes para nuestro estudio estarán resaltadas ya que las actas son un poco extensas:
Como se podrá observar, los lideres no solo dieron testimonio del libro de las revelaciones sino tambien de las lecturas como inspiradas por Dios y así dejaron sui testimonio y luego una vez sostenida por todos los lideres, se presentó a los Santos y estos unanimamente aceptaron el libro de D&C completo como la voluntad de Dios y se canonizó.He dejado las actas sin traducir tal y como se asentaron en el libro Kirtland Council Minutes. Las partes relevantes para nuestro estudio estarán resaltadas ya que las actas son un poco extensas:
[p. 98:]
General
Assembly
Convened in Kirtland August 17th A.D. 1835 by the presidency of the Church of the Latter-Day Saints, for the purpose of Examining a book of commandments and covenants which has been
compiled and written by the following committee, which was appointed by a general assembly of the Church in Kirtland Sept. 24th 1834 & instructing the writer of said Book. This committee was nominated, by the Speaker of
the high council, seconded & voted into this office, by the whole body of the church then assembled. The names of the Committe are as follows: Joseph Smith Junr. Sidney Rigdon, Oliver Cowdery & Frederick G. Williams.
This Committee having finished said Book according to the instructions given them, it was deemed necessary to call the general assembly of the Church to see whether the book be approved or not by the Authoroties of the church,
that it may, if approved, become a law unto the church, and a rule of faith and practice unto the same. Therefore, this assembly was called to order & organized as follows. First the Presidents of the church in Kirtland,
(Viz.)
Sidney Rigdon
present
and took the lead of the meeting
Oliver Cowdery
Joseph Smith Junr.
absent
Frederick G. Williams
John Smith President also present
The
High Council of Kirtland
No. 1 John
Smith Edmund
Durfee
3 Samuel
H. Smith Aaron
C. Lyon
5 Jared
Carter Henry
G. Sherwood
Orson
Johnson Alpheus
Cutler
M.
C. Davis Willard
Woodstock
Amos
B. Orton Giles
Cook
[p. 99:]
Presidents of the High Council from Zion,
Wm. W. Phelps
&
John Whitmer
High Counsellors
Levi Jackman Newel
Knight
E. [Elisha] H. Groves Elias
Higby
Morris Phelps Warren
Parrish
James Emmit Elias
Hutchings
Z. S. Cole Edson
Barney
J. B. Smith Alexander
Badlam
The High Councils took their seats in regular order according to their appointments.
Also the seven Presidents of the Seventy Elders.
Leonard Rich Harpin
Riggs
Levi Hancock Joseph
Hancock
Lyman S. Ferman [Lyman Sherman] Almon Babitt Sylvester Smith
Also twenty seven of the seventy Elders and sons of Zion.
The Bishop in Kirtland [Newel K. Whitney], Reynolds Cahoon & Oliver Granger acted as counsellors
The Bishop from Zion
John Corril acted instead of Edward Partridge (absent) [and] Isaac Higby & Daniel Stanton acted as counsellors
President of the Elders: John Gould [and] Thirty one of the Elders of the church,
President of the priests: Ira Ames and Eight priests,
President of the Deacons: Wm. Burgess and one deacon
President of the Teachers, and sex Teachers. Brother Thomas Gates appointed as President to keep order
among the members, and prevent disturbance in the House.
[p. 100:]
President Levi Hancock appointed to lead in singing. Sung the following Hymn, ["]Glorius things of thee are spoken &c["]. Also ["]When I can read my title clear &c["].
President O. Cowdery took the stand and opened the services of the day by prayer to God that his spirit
might inspire us to do all business in Righteousness before him. After which sung ["]Beyond these earthly scenes in sight &c["].
Then Presidents John Whitmer & Wm. W. Phelps proceeded to ordain Elder Morris Phelps to the High
Priesthood of the Holy order of God by the voice of the Presidency. Laying their hands upon him they said, ["]The Lord [will] instruct [thee] with all wisdom necessary to fill this important station according to the will
of God. Thou shalt, if faithful, be sent to the nations of the Earth, and gather Sheaves from the East & West & from the North & South with all power necessary to accomplish thy mission. Then Presidents S.Rigdon
& O. Cowdery, proceeded, by the voice of the 70 to ordain Elder Warren Parrish to the first 70 saying, ["]Dear brother, in the name of Jesus Christ, we lay our hands upon thy head & ordain thee to the ministry,
to bear the tidings of the fullness of the everlasting gospel to all nations kindreds, tongues & people. Yea thou shalt have power to go from nation to nation & from Island to Island & proclaim my gospel in all
the different languages & tongues of the earth & shall have power over all thy enemies, & shall be a swift herald of the cross. None shall stay thy hand & if faithful the Lord shall give thee power to fill
this Mission, also wisdom from Heaven, righteousness & truth, that thou mayest accomplish the same, and in old age return to Zion bringing multitudes with thee having overcome all things and accomplished a good work to
the acceptance of thy Heavenly Father to rejoice in his Kingdom with songs of Everlasting joy. All these blessings we confirm upon thy head, in the name of Jesus Christ, even so, Amen["].
Also Brother Sherman Gilbert to the office of an Elder to bear the glad tidings of the
[p. 101:]
gospel to the inhabitants of the earth. ["] Because thou hast offered thy life as a sacrifice thou shalt be numbered with the 2d 70 to proclaim the Gospel to the Nations of the Earth. The Lord shall bless thee with blessing upon blessing & wisdom upon wisdom, also visions and instructions from heaven,
until thy heart is stored with all wisdom, and thou shalt have an inheritance in the land of Zion, whither thou wentest to lay down thy life for thy brethren, that thou mayest have a place to lay thy head, when thou shalt
have accomplished thy mission that the Lord has alloted unto thee and if thou art faithful, all these blessings shall crwon thy head, even so, Amen["].
Also Brother James Foster, blessed in the name of Jesus Christ, in the following manner. ["]
Because thou didst leave thy family in thy old age and go up to Zion to redeem thy brethren, blessing after blessing shall roll upon thee until thou art satisfied, and thou shalt know the truth of the Religion that thou dost
profess, by the administration of angels, and wisdom from on high shalt rest upon thee. The Lord himself shalt be upon thy right hand to uphold thee. And if thou desirest thou shalt go forth to proclaim the fullness of my
gospel, with all the qualifications necessary to accomplish a good work, and if thou art faithful, thou shalt come down to thy grave in peace, having over come all things, even so, Amen["].
Also Brother Dean Gould was blessed in the following manner. ["] In the name of Jesus Christ
we pray that blessings may rest upon thee because thou wentest to Zion to lay down thy life for thy brethren. Thou art young but shalt, if faithful, be called to the ministry in maturer age, and proclaim the gospel to many
people, and live to the coming of the son of man. Waters shall not drown[ed] thee, fire shall not burn thee, Enemies shall not prevail against thee if faithful & if not thy end shall be in darkness & bitterness for
ever["].
[p. 102:]
If faithful, thou shalt receive all these blessings even so, Amen["].
Also Benjamin Gifford, blessed as follows, ["]In the name of Jesus Christ we ask our heavenly
Father to bless thee in thy youth, & cleanse the[e] from sin, and prepare the[e] to receive an inheritance with the sons of Zion, after the scourges are over. If thou art faithful the Lord, shall give the[e] Wisdom after
Wisdom, grace after grace, until thou be prepared to take in the ministry with thy brethren, and go forth and do a great work in company with them, and be equal to them in all things, & do much good in proclaiming the
gospel & if faithful thou shalt return, with Joy to Zion, even so amen["]. Also
Elder, Elisha H. Groves, Blessed as follows, ["]in the name of Jesus Christ, we seal the blessing of the High Priesthood upon the[e] which thou hast already received. Thy head is already beginning to blossom for the grave,
but the Lord shall give the[e] vigor of youth. Thou shalt see thy hearts desire in the redemption of Zion. Thy prayers have reached the heavens in her behalf and thou shalt see her in her glory, and leap & praise God upon
her land. Thy God hath looked upon thee and preserved thee and thou shalt gather many sons and daughters to Zion, who shall be as stars in the crown of thy rejoicing. And if thou art faithful, thou shalt receive all these
blessings, even so, Amen["].
Also Brother Joseph Hartshorn blessed as follows. ["]Our aged brother, with peculiar feelings,
we lay our hands upon thy head, and ask our heavenly Father, in the name of Jesus Christ to bless thee. Our hearts are full of blessings for thee. Thou has despised the infirmities of age and gone with thy younger brethren
to the redemption of Zion. The Lord shall give the[e] blessing upon blessing, grace after grace and lead thee quietly[?] like a child & if it be wisdom, thy
[p. 103:]
hearing shall be restored, [and] if faithful angels, shall minister around thy death bed, and bear thy departing spirit like Lazarus to rest in Abrahams bosom to inherit all the glory
of the celestial Kingdom, even so, Amen["].
Singing at intervals, ["]how precious is the name &c["].
Adjourned one hour. The blessings of the Spiritual Kingdom pronounced by President S. Rigdon
Met again according to adjournment and proceeded to business. Called the names of all the Presidents
of the several departments of the assembly and found their quorums full. Sung the praise of God as follows, ["]All hail! the power of Jesus["]. President S. Rigdon arose & rebuked some of the Authorities for
not being in their seats at the time appointed. President O. Cowdery then arose with the Book of Doctrine and Covenants (284 pages) contain[in]g the faith articles and covenants of the Latter Day Saints, then proceeded to
take the vote of the whole House commencing with the President of Zion. President Wm. Wm. [sic] Phelps arose & spoke in high commendation of the book aforenamed & said, That he had examined it carefully, that it was
well arranged and calculated to govern the church in righteousness, if followed would bring the members to see eye to eye. And further that he had received the testimony from God, that the Revelations and commandments contained
therein are true, wherefore, he knew assuredly for himself having received witness from Heaven & not from men. President John Whitmer testified also that he was well acquainted with the work & knew it to be true and
from God. President John Smith arose and testified his joy that we have at length received the long wished for document to govern the church in righteousness and bring the Elders to see eye to eye, and further that he was
present when some of the revelations contained therein were given, and was satisfied
[p. 104:]
they come from God.
President John Smith then called the Vote of the Presidency which was carried as follows: That they
would receive the Book as the rule of theire faith & practice and put themselves under the guidance of the same and also that they were satisfied with the committee that were chosen to compile it, as having discharged
their duty faithfully. The vote of the High council was then called and carried in confirmation of the above. Counsellor Levi Jackman, then arose and said that he had examined as many of the revelations contained in the book
as were printed in Zion, & as firmly believes them as he does the Book of Mormon or the Bible and also the whole contents of the Book, he then called for the vote
of the High Council from Zion, which they gave in favor of the Book and also of the committee. President Phelps then arose and read the written testimony of the 12 Apostles in favor of the Book and the Committe who
compiled it. the Presidents of the 70 Apostles were then called upon to give their decision on the said Book. President Leonard Rich who was appointed to speak for the 70, on this occasion--took
the Book & said that he had examined the Lectures and many of the Revelations contained in it, and was perfectly satisfied with the same, and further, that he knew that they were true by the testimony of the Holy Spirit
of God given unto him; he then called for the vote of as many of the 70 as were present, which was unanimously given in favor of the Book and also that they were perfectly satisfied with the committee that compiled it. The
Book was then presented to Newel K. Whitney Bishop of Kirtland, who reviewed it & testified that he had examined the Lectures that were contained in it, and that he believed them beyond a doubt, and the revelations contained
it it he knew were true, for God had testified to him by his holy Spirit, for many of them were given
[p. 105}
under his roof & in his presence through President Joseph Joseph Smith Junr. the Prophet of Lord. He then called for the vote of his counsellors, which was given in favor of this
Book and also of the Committee that compiled it, as having discharged their duty faithfully. The Book was then handed to counsellor Corrill, who acted in the place of Edward Partridge Bishop in Zion (absent). He said that
he received it with great Joy, and was perfectly satisfied with the same, and most cordially received it as a rule of faith and practice also his entire satisfaction with the labors of the Committee. He also stated that he
knew the work to be true, then called for the vote of his council which was given in favor of the book and of the committee. Elder John Gould then took the Book and said that he knew it was true and also the Book of Mormon
because he had received the testimony of the Spirit in favor of them, and that he was well satisfied with the committee. He called for the voice of the Elders which was given in favor of the work & that they were satisfied
with the committee. Priest Ira Ames took the Book and said, he was present in the general assembly which appointed the committee and that he was well satisfied with the fruit of their labors. He then took the Vote of the Priests,
who gave their voice to receive it, being satisfied with the labors of the committee. The book being handed to Teacher Erastus Babitt. He arose and said, he had been present when one of the revelations contained in it was
given, and that he received it at the time, as coming from God, and that he was willing to be governed by the rules contained in the book, for he verily believed them to be good, & he was well satisfied with the labors
of the committee. He also obtained the voice of all the Teachers present in favor of the work and the Committee.
[p. 106:]
Deacon Wm. Burgess took the Book into his hands stating that he fully approved of the matter contained
in it, & gave his voice in favor of the committee. There being only one Deacon present besides himself, he called upon him to give his voice concerning this book & he said he received it with Joy and was satisfied
with the Committee. Brother Tho. Gates then took the Book and expressed his satisfaction with it, and also called a vote of all the members present, both male & female, & They gave a decided voice in favor of it &
also of the committee. There being a very large portion of the church present.
All of the above testimonies and votes were voluntarily & unhesitatingly given with the utmost
freedom of conscience on part of the Assembly.
President Wm. W. Phelps then arose & read a chapter of Rules for Ma [illegible] among the saints.
And the whole church voted to accept it. It is therefore to be attached to the book.
President O. Cowdery, then arose and read an instrument containing certain principles or items upon
laws in general & church governments. Vote of the Whole house called for & unanimously given by the usual sign of uplifted hand in favor of the same.
The services of the day closed by prayer, the congregation then arose & sung a hymn ["]precious
is the name &c["]. President S. Rigdon then dismissed the assembly by invoking the blessing of heaven with uplifted Hands.
Thomas
Burdick
Warren
Parrish Clerks
Sylvester
Smith